Proizvođači brinu o gostima na farmi, a njihova udruga o tome kako da ih tamo upute, rade na predstavljanju i animiranju. Brojke najbolje oslikavaju rezultate rada kroz nekoliko desetljeća
Poznato je kako obližnja Austrija razvija ekološku poljoprivredu, ali i da itekako skrbi o održivom razvoju vlastitih ruralnih prostora. Upravo navedeno uspješno monetiziraju kroz seoski turizam, na organizaciji kojeg rade već desetljećima.
A kakve rezultate postižu, pokazao je Hans Embacher u Podstrani predstavljajući austrijska iskustva sudionicima 6. Međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu. On predstavlja Austrijsko udruženje pružatelja usluga ruralnog turizma koje okuplja tamošnje poljoprivrednike i javnosti predstavlja prema tržištu, a posebno su prepoznati po kvalitetnom internet servisu.
Udruženje broji 2.300 članova, a koji zajedno imaju 27.000 kreveta, što dakle daje prosjek od 12.5 kreveta po domaćinstvu, odnosno farmi koja se bavi turističkom djelatnosti, otkrivaju podatci njihove platforme Urlaub am Bauernhof (engleski FarmHolidays), koju bismo mogli prevesti s Praznici na farmi.
Zanimljivo jest kako se gost prosječno na tamošnjim poljoprivrednim gospodarstvima zadrži gotovo 6 dana (prosjek jest 5.8) što je iznad hotelskog prosjeka Austrije.
Njihov internetski servis dnevno korisnicima isporuči 20-ak upita za usluge smještaja, kaže Embacher, a koje dalje obrađuju i pretvaraju u rezervacije sami ponuditelji usluga.
Dok se i Austriji smanjuje broj poljoprivrednika, svakog dana ugasi se 13 gospodarstava, dio farmera koji se otisnuo u turističke vode pozitivnijeg je pogleda na budućnost, kažu tamošnja istraživanja ističe Embacher.
Danas noćeenje s doručkom prosječno naplate 53,10 eura, što je značajan rast u odnosu na njihove početke. Prve su godine udruženog nastupa, davne 1991. zabilježili prosječnu cijenu od 13 EUR-a za istu uslugu. Kada se toj cijeni pridoda i inflacija kroz godine, i dalje je rast značajan - ostvaren je dvostruki rast cijena.
Prosjek popunjenosti u ljetnoj sezoni kreće se na razini 64 dana, dok u zimskom razdoblju iznosi 44 po krevetu.
Procjenjuje se da se ukupni prihod austrijskog ruralnog turizma kreće iznad 300 milijuna EUR-a čemu valja dodati i prihode od prodaje proizvoda, koje farmeri prodaju turistima direktno na farmi.
Kad je riječ o strukturi njihovih gostiju, dominiraju Nijemci i domaći Austrijanci koji zajedno generiraju više od dvije trećine prihoda, dok se ostatak odnosi na Čehe, Nizozemce i Mađare. "Ruralnom turizmu skloniji je domaći gost", kaže ovaj stručnjak.
Oni pomažu u kvalitetnom predstavljanju farmi na internetu i povezivanju s korisnicima, te zajednički nastupaju prema drugim internetskim servisima poput Bookinga ili AirBNB-a. Tako njihovi članovi nemaju problem preklapanja termina jer su razvili sustav automatske razmjene podataka između platformi. Podatke unose u svoj sustav, koji potom automatski ažurira drugdje.
Da ostvaruju respektabilne rezultate pokazuju podatci da je njihov servis FarmHolidays lani privukao 2,6 milijuna posjetitelja, a ukupno ostvaren prihod preko interneta u 2023. godini bio je na razini 26,53 milijuna eura.
Članovima naplaćuju godišnju naknadu po krevetu, te dodatnih 9% od ostvarene transakcije preko njihovog servisa, što je niže od konkuretskih platformi te motivacija članovima da upravo njihov internet sustav snažno zajednički promoviraju.
Unatoč pojedinim pokušajima na lokalnoj i nacionalnoj razini, kod nas ovakav sustav do sada nije naišao na plodno tlo, čime su zakinuti i pružatelji i primatelji usluga seoskog turizma.
Tagovi
Autor
Partner
Kaptol 29,
10000 Zagreb,
Hrvatska
tel: +385 1 2337 741,
e-mail: info@klubselo.hr
web: https://www.klubselo.hr